Anda Sangat Hebat!

Tuesday, February 15, 2011

NO ONE.....

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera..

Tiba-tiba rasa rindu pada orang yg aku sayang tu melonjak-lonjak. Rindu sgt! Aku kena kuatkan hati aku, kuatkan diri aku. Mungkin aku dipersalahkan. Ye, mungkin aku yg bersalah. Tapi kau tak berhak hukum aku sampai mcm ni sekali. Aku tak sure kalau kau tahu org yg dimaksudkan itu adalah kau. Ye, kau! Aku derita. Aku merana. Mungkin pada luaran orang nampak aku yg ceria, yg gembira, seperti tiada apa yg bersarang di sudut kecil hati ni. Sekali aku dah sayang, aku susah nak lupakan. Aku kenal kau dah lama, tp entah kenapa kau kata aku tak menghargai kau. Aku sedar, siapa diri aku. Aku tahu aku mungkin tak sepadan dengan kau. Sebab tu aku hanya mampu memegang title sahabat kepada kau. Aku tak tahu dah berapa lama aku pendam perasaan pada kau, tp aku tak mampu nak luahkan. Bila aku dpt tahu perkara sebenar dari org yg aku percayai dan rapat dgn kita, aku rasa terkejut yg teramat sgt. Aku sayang kat kau! Sumpah! Aku tak pernah rasa kau beban dalam hidup aku. Aku sentiasa nantikan kehadiran kau dlm hari-hari aku. Sebagai teman, sahabat yg amat memahami. Walaupun dlm SMS yg kau hantar, menyuruh aku melupakan kau dan persahabatan kita, aku terduduk. Kecewa, kerana selama ini mungkin aku yg buta, tp percayalah, sehingga saat ini, aku masih ingatkan kau. Sayangkan kau. Aku tak tahu kenapa kau tiba-tiba menghilangkan diri dari hidup aku. Kenapa kau nak hukum aku? Besar ke kesalahan aku pada kau? Setiap kali mak tanya perihal kau, aku terpaksa berbohong mengatakan yg kau baik-baik sahaja. Kau sibuk dgn kerja, sb tu tak dpt dtg jumpa mak. Aku rindu sangat dekat kau! Dekat suara kau. Dekat gelak tawa kau. Aku rasa seperti tak mampu nak teruskan semua ni. Aku berselindung di sebalik kegembiraan yg tak mampu nak sembunyikan kesedihan dan kekecewaan. Aku tak pernah sayang org lain macam aku sayang kau. Hidup aku dibayangi oleh kau. Hati ni, sebahagian besarnya ada pada kau, tp kau hilang. Hilang dlm kekalutan masa dan mungkin juga mmg hasrat kau untuk pergi jauh dari hidup aku. Aku tahu mungkin kau dah bosan dgn perkataan maaf yg kau sendiri selalu ucap. Tapi satu je aku nak bagitahu. Aku tak pernah lupakan dan takkan lupakan kau sampai bila-bila. Itu janji aku.

Aku berharap sangat kau akan hidup bahagia di dunia dan di akhirat. Kirim salam pada mak. Aku cuma berharap suatu hari nanti, hati kau akan lembut kembali. Aku rindukan kau yg dulu. Kau yg selalu menghiburkan aku. Kau yg selalu mengambil berat perihal aku dan keluargaku. Kau yg gelak tawa dan menangis bersama aku. Mohon maaf sekali ini yg aku harap dpt leraikan kekusutan dalam hati aku. Dan sehingga saat ini, tiada siapa yg mampu gantikan tempat kau di hati aku. No one......