Anda Sangat Hebat!

Tuesday, November 11, 2014

Membeli-belah dengan Tesco Online

Assalamualaikum. Salam Sejahtera.

Baru-baru ni Zue ada cuba beli-belah barang-barang dapur secara online. Sebab apa? Sebab buat masa ni Zue kena berehat kat rumah and doktor nasihat supaya tak drive etc. So, pilihan terakhir, online shopping! Hehe.. Tapi ni beli barang-barang dapur ye kawan-kawan. Takdelah melencong shopping benda lain. 

milkysmile

Oh. Ini bukan sponsored post ye. Ini memang saja Zue nak kongsikan kemudahan yang ada sekarang. Tambah-tambah lagi untuk siapa yang tak boleh nak keluar tapi memerlukan barang-barang asas ni.

Korang boleh ke laman web Tesco dan daftar dulu. Klik pada Sign in or Register.


Bagi yang dah pernah daftar, boleh terus sign in. Bagi yang pertama kali macam saya tempoh hari, boleh pilih Register with Tesco.



Dan isikan semua butiran yang perlu. Yang paling penting, kena isi alamat sebab alamat ni nanti akan digunakan untuk Tesco hantar barang kita. Pastikan alamat betul ye. Dan satu lagi, korang boleh pilih slot penghantaran yang korang nak. 

milkysmile

So, Zue buat pesanan Sabtu lepas dan penghantaran yang Zue minta adalah hari Ahad. Pada mulanya, Zue pilih untuk slot 2petang - 4petang. Dalam pukul 10pagi, staff Tesco call dan tanya boleh tak dia nak datang hantar awal. Ok je sebab memang ada kat rumah kan. Hahaha.. 

milkysmile

Dalam pukul 12 tengah hari, barang pun sampai, betul-betul depan pintu rumah. Pembayaran hanya boleh dilakukan dengan kad debit atau kredit. Sebab diorang tak boleh carry cash. 

Bagi Zue, ini salah satu kemudahan yang amat diperlukan bagi yang ada banyak kekangan, contohnya macam yang Zue alami sekarang. Alangkah bagusnya kalau pasar raya lain pun ada buat inisiatif macam ni. Sekurang-kurangnya, kita punya pilihan. Ye tak? 

milkysmile

Anyway, selamat membeli-belah semua!

3 komen terbang:

Nour Leeman said...

Salam kenal..hi
Mudahkan klu brg dapur bole shop online..bile tibe2 tak bole kluar tapi nak pkai brg..bole terus je shoping kan!

Unknown said...

Di Sabah takde tesco�� senanglah skrg kan? Dulu tiap2 pagi mesti kesana.

Zue Zoey said...

@Nur Zayyani: Salam Kenal! Itulah. Kemudahan yg ada, manfaatkan bersama. hehehe

@zana fahmi: Tak lama lagi adalah tu :)